معرفی ربات Makeblock Codey Rocky

معرفی و بررسی ربات Makeblock Codey Rocky

Codey Rocky

کدی راکی به انگلیسی ( Codey Rocky ) جدیدترین محصول کمپانی میک بلاک است. این ربات جذاب کودکان را با برنامه نویسی، هوش مصنوعی واینترنت اشیا آشنا می کند و از ۲ ربات Codey و Rocky تشکیل شده است.


همچنین بخوانید : درباره شرکت میک بلاک  ( Make Block )


ترکیب کدی و راکی
ترکیب کدی و راکی

کدی راکی ربات بازیگوشی است که دارای پنل LED و بیش از 10 سنسور الکترونیکی است. کدی یک ربات تعاملی است که می تواند بخند،‌گریه کند،‌ با استفاده از هوش مصنوعی خود سن و حتی حالت چهره افراد را تشخیص بدهد و یا حتی وضعیت آب و هوایی را به افراد خانواده اعلام کند.

کدی راکی
کدی راکی

کودکان می توانند کدی را به گونه ای برنامه نویسی کنند که از آن بعنوان کنترل وسایل الکتریکی نظیر تلویزیون و یا دسته بازی استفاده کنند.

کدی دارای حسگرهای متعددی است، با استفاده از این حسگرها کدی راکی می تواند رنگ های مختلف را تشخیص بدهد،‌ فاصله خود را با اجسام بسنجد و به آنها برخورد نکند و یا حتی از خود در برابر افتادن از ارتفاع محافظت کند! کدی راکی با Lego سازگار است و کودکان می توانند ربات خود را با قطعات لگو ترکیب کنند.


همچنین بخوانید : چرا ربات Make Block mbot2 را بخریم؟


ترکیب با قطعات لگو
ترکیب با قطعات لگو

آشنایی با کمپانی میک بلاک – Makeblock :

کمپانی Makeblock برای این ربات زبان های برنامه نویسی اسکرچ و پایتون را در نظر گرفته است. استفاده از کدی راکی محدودیت سنی ندارد و همه ی اعضای خانواده از تعامل با این ربات دوست داشتنی لذت خواهند برد.

امروزه در کشور های پیشرفته استفاده از اسباب بازی های آموزشی جهت پرورش کودکان و نوجوانانی خلاق و با هوش هیجانی بالا ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اسباب بازی های آموزشی، به گونه ای طراحی و مهندسی شده اند که کودکان و نوجوانان، علاوه بر بازی کردن و سرگرم شدن ، مفاهیم پایه ای علوم مختلف را به صورت خودآموز فرا گیرند.


همچنین بخوانید : معرفی ربات Makeblock mBot Mega


قابل برنامه ریزی
قابل برنامه ریزی

کمپانی میک بلاک، معتبرترین تولیدکننده اسباب بازی های آموزشی رباتیک است که تمامی محصولات خود را بر اساس سیستم بین المللی STEM تولید می کند. کودکان با بازی کردن با اسباب بازی های قابل برنامه نویسی علاوه بر بازی و تفریح ، علم برنامه نویسی ربات ها را به شیوه بازی محور یاد می گیرند و می توانند سرعت و قدرت موتور ها و نحوه کارکرد حسگرها و ماژول های ربات را کنترل و برنامه نویسی کنند.

 

مشخصات فنی ربات Codey Rocky :

Main control / chipESP32
ProcessorTensilica LX6 dual-core processor
Clock speed240 MHz(Max)
Onboard sensorRGB LED module, button, potentiometer, sound sensor, light sensor, gyroscope, accelerometer, IR emitter, IR receiver, IR color sensor, LED matrix, speaker
Coding languageBlock-based, Python
Battery (included)3.7V rechargeable LiPo battery
Battery capacity950mAh
Playtime≈1- 2 hours
Charge time≈ 1.5 hours
Rotational speed250RPM
Communication modeUSB, Bluetooth, Wi-Fi
CompatibilityLEGO bricks

 

اقلام همراه ربات :

 

اقلام همراه Codey Rocky
اقلام همراه Codey Rocky

 

ویدیو معرفی محصول :

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا