دبستان قزوین

دبستان قزوین – مدرسه ابتدایی قزوین – کلاس کامپیوتر قزوین کدنویسیرباتیک

لطفا با مشاوران ما در زمینه کد نویسی اسکرچ در مدارس قزوین تماس بگیرید و از آخرین وضعیت مطلع شوید.

09925005761 / خانم مهندس عرفانه سرداری

 

برخورداری از فناوری های روز دنیا در فرهنگ آموزشی،یکی از ویژگی های جوامع پیشرفته می باشد. که این موضوع به دغدغه بسیاری از نهاد های آموزشی و اجتماعی تبدیل شده است. رایانه،لپ تاب، تبلت از جمله ابزار های نوین آموزشی محسوب می شوند. در حال حاضر کاربرد آن ها در مدارس ابتدایی به یکی از ابزارهای موثر در تدریس ابتدایی تبدیل شده است. امروزه کاربرد رایانه در آموزش یکی از نقاط قوت مدارس  می باشد. تحقیقات نشان داده است که دانش آموزان در مقاطع ابتدایی زمان بیشتری برای یادگیری رایانه و نرم افزار های آموزشی را دارند. باید به این نکته اشاره کرد که تدریس معلمان آسان تر و با بازدهی بیشتر انجام می شود.

برخی از مزایای کلاس کامپیوتر در مدارس هوشمند را توضیح خواهیم داد:

  1. دانش آموزانی که از رایانه استفاده می کنند، اصول کار با کامپیوتر را یاد می گیرند و به مرور زمان در مهارت های کاربردی هم تقویت می شوند.
  2. تحقیقات نشان داده است دانش آموزانی که از کامپیوتر استفاده می کنند، تمایل بیشتری برای حضور در مدارس دارند. حتی عملکرد آن ها نسبت به دانش آموزانی که از کامپیوتر استفاده نمی کنند بهتر است.
  3. آموزش کامپیوتر به دانش آموزان به آن ها کمک می کند که خود را برای هر نوع شغل مدرن آماده کنند. و هم چنین می توان در مورد زبان های برنامه نویسی از جمله اسکرچ جونیور، اسکرچ و کد نویسی به عنوان آموزش مقدماتی و پایه آموزش خود از آن ها استفاده کنند. و به مرور زمان می توانند آموزش رباتیک را نیز فرا بگیرند.
  4. ارائه سریع دانش یکی از راهکار های موفقیت در این دنیای مدرن است. هر دانش آموزی که وارد کالج و دانشگاه می شود، باید مهارت کار با کامپیوتر را داشته باشد تا به او کمک کند با سایر دانش آموزان همکاری داشته باشد. بنابراین کاربرد کامپیوتر در مدارس هوشمند به نوعی یک دوره آموزشی قبل از ورود به دانشگاه محسوب می شود.

 

امروزه تمام والدین در زمان انتخاب دبستان برای فرزندان دغدغه های قابل توجهی دارند. آن ها با دقت شرایط مدرسه ها را بررسی می کنند. با مدیر و ناظم و همچنین معلم آینده فرزندانشان صحبت می کنند. والدین به خوبی میدانند که باید همراه با پیگیری وضعیت تحصیلی، چه کلاس های فوق برنامه ای برای کودک لازم است. اغلب پدر و مادرها کلاس زبان انگلیسی و کلاس  های ورزشی برای فرزندشان انتخاب می کنند. البته دوره های  کلاس چرتکه، کلاس فن بیان، کلاس شطرنج، کلاس شنا و از این قبیل فعالیت ها هم بسیار مفید هستند. هرکودکی بعد از پایش های به عمل آمده از طرف والدین و مشاوران کودک به سمت کلاس های مورد نیاز هدایت شوند.

  • ما از کلاس کامپیوتر چه انتظاری داریم؟
  • آیا اموزش ICDL یا همان کار با ورد – پاورپینت – اکسل و آشنایی با مبانی ویندوز نیاز های رو به  رشد کودک ما را پوشش می دهد؟

در عصر ارتباطات نیاز هست که کودکان در تعامل با فناوری رایانه، تبلت، موبایل فقط مصرف کننده و خواننده نباشند. جمعی از دانشمندان دانشگاه فنی ام آی تی در سال 1386 پلتفرم اسکرچ را ابداع کردند. این اولین پلتفرم برنامه نویسی برای کودکان می باشد. در کتاب کلاس ششم ابتدایی هم به آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ اشاراتی شده است. آینده جهان وابسته به دنیای دیجیتال و برنامه نویسی است. ما با دانستن این موضوع همواره باید تلاش کنیم کودکانمان هرچه سریعتر به این علم دست پیدا کنند. بهتر است والدین در انتخاب مدرسه در قزوین به داشتن سایت کامپیوتر توجه ویژه ای داشته باشند. متاسفانه هنوز در تعداد زیادی از دبستان قزوین سایت فناوری اطلاعات دیده می شود.

 

دبستان قزوین / مدرسه ابتدایی قزوین

کلاس کامپیوتر قزوین / کدنویسی قزوین / رباتیک

لطفا با مشاوران ما در زمینه کد نویسی اسکرچ در مدارس قزوین تماس بگیرید و از آخرین وضعیت مطلع شوید.

09925005761 / خانم مهندس عرفانه سرداری

 

 

 

پیمایش به بالا