سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور

سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور

برای سفارش پروژه های اسکرچ و اسکرچ جونیور گاها این سوال پیش می آید که کدام نرم افزار با توجه به موضوع انتخابی شما، برای ساخت پروژه مناسب تر است، ما در این مطلب سعی داریم تا شما را در این راستا راهنمایی کنیم. 

شما عزیزان میتوانید انجام پروژه های اسکرچ و اسکرچ جونیور در باب موضوعات بازی ، انیمیشن ، درسی و ….

برای معلمین و دانش آموزان با نام و مشخصات شخصی و دلخواه شما

کارشناسان ما آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه ی اسکرچ و اسکرچ جونیور هستند

تماس: 09925005760

سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور - لوگو
سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور – لوگو

 

اسکرچ جونیور چیست؟

اسکرچ جونیور نرم افزاری ساده است که کدهای بسیار کمتری نسبت به اسکرچ دارد ، ولی ارتباط برقرار کردن بین این کدها در بستر اسکرچ جونیور نیاز به تمرین و تکرار دارد. این نرم افزار ( اسکرچ جونیور ) برای آشنایی کودکان زیر 10 سال با مفهوم برنامه نویسی طراحی شده است.

امروزه اسکرچ جونیور در بسیاری از مدارس سراسر دنیا تدریس می شود. این نرم افزار چند سالی است که به مدارس ایران نیز راه پیدا کرده است ، و بسیاری از معلمان بدنبال روشی آسان برای تدریس فصول آموزشی به وسیله ی اسکرچ جونیور می باشند.

لوگو اسکرچ جونیور
لوگو اسکرچ جونیور

اسکرچ چیست؟ 

اسکرچ نرم افزاری پیچیده تر نسبت به اسکرچ جونیور است و تعداد کدهای ( بلاک ها ) بیشتری دارد. برای ساخت پروژه با اسکرچ دست ما بازتر می باشد ، زیرا می توان کاراکتر و عکس به آن وارد کرد و یک خروجی بصورت فایل از آن گرفت. ولی از اسکرچ جونیور فقط خروجی در قالب فیلم بدست می آید.

می توان با اسکرچ پروژه های پیشرفته تری زد ، برای مثال کودکانی که حتی سواد دانشگاهی در علم برنامه نویسی ندارند نیز می توانند بسیاری از بازی های مطرح و مورد علاقه خود را به تنهایی بسازند و بجای صرف وقت برای بازی کردن ، به ساخت بازی بپردازند.

این کار علاوه بر این که یک سرگرمی مفید برای کودک هست ، به رشد ذهن و قدرت تفکر در کودکان کمک می کند.

لوگو اسکرچ
لوگو اسکرچ

رفع چالش ها توسط کودک

در علم برنامه نویسی همواره برنامه نویسان دچار خطاهای زیادی می شوند و سعی در اصلاح آن ها می کنند، کودکان نیز در راه ساخت پروژه های بازی و انیمیشن و حتی پروژه های درسی خود دچار باگ ها و مشکل هایی می شوند که با تلاش برای رفع آن ها ذهن خود را به چالش می کشند. و برای کودک بسیار مفید می باشد.

رفع چالش ها توسط کودک
رفع چالش ها توسط کودک

آموزش مطالب درسی با اسکرچ 

 

در اسکرچ ما با علوم مختلفی سرکار داریم که اصلی ترین آن ها به شرح زیر می باشد :

  • علم ریاضی : ما معمولا برای ساخت پروژه ها از دسته بندی بلاک های عملگر ( عملگرهای ریاضی ) استفاده می کنیم. درس ریاضی برای اکثر دانش آموزان بنظر خسته کننده می آید، اسکرچ به حل این مشکل پرداخته و ریاضی را به زبانی و ملموس و کارا ، آموزش می دهد.
  • علم هندسه : ساخت اشکال هندسی مختلف و بکارگیری آن ها در بازی ها و انیمیشن ها و ایجاد فرمول برای ساخت چندضلعی ها
  • علم برنامه نویسی : در برنامه ی اسکرچ مفاهیم پیچیده ی برنامه نویسی با زبانی ساده و قابل درک و فهم به کودک و نوجوان آموزش داده می شود.
  • آشنایی با زبان انگلیسی : در اسکرچ بسیاری از اصطلاحات و مفاهیم زبان انگلیسی به کار برده می شود، که کودک براحتی با آن ها ارتباط برقرار می کند و ملکه ی ذهن او می شود.
  • در ادامه ی این مطلب با محیط کاربری نرم افزارهای برنامه نویسی اسکرچ و اسکرچ جونیور آشنا می شویم:
  • هر دو برنامه دارای دسته بندی های مشخصی از بلاک های می باشند ، که این دسته بندی ها در اسکرچ جونیور 6 دسته و در اسکرچ 9 دسته می باشند.
  • اما در اسکرچ ما امکان اضافه نمودن دسته بلاک های جدید به برنامه را نیز داریم.
  • در اسکرچ تعداد بلاک در هر دسته بندی نیز بسیار بیشتر می باشد.
  • در اسکرچ جونیور ، نوشته ای بر روی بلاک ها جهت توضیح کارایی آنها وجود ندارد و با علامت های گرافیکی کار آن ها را متوجه می شویم ، از این رو برای کودکانی که هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند نیز مناسب است.
  • ولی در اسکرچ بر روی هر بلاک توضیحاتی از نحوه ی کار آن نوشته شده است ، که از زبان های زیادی از جمله زبان فارسی پشتیبانی می کند.

محیط کاربری اسکرچ جونیور

سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور - 1
سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور – 1

محیط کاربری اسکرچ

سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور - 2
سوالات متداول اسکرچ و اسکرچ جونیور – 2

 

انجام پروژه های اسکرچ و اسکرچ جونیور در موضوعات بازی ، انیمیشن ، درسی ، برای معلم ها و دانش آموزان با نام و مشخصات شخصی و دلخواه شما

کارشناسان ما آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه ی اسکرچ و اسکرچ جونیور هستند

تماس: 09925005760

پیمایش به بالا